نقد و بررسی بازی Red Faction: Armageddon
 
بگو هستی2
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:47 ::  نويسنده : نیما تهی

http://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/09/RFA_nariya.jpg

بی شک جذاب بودن Red Faction از Volition بر ما پوشیده نیست . شما در این نسخه بازی می کنید تا همه چیز را منفجر کنید. راکت شلیک می کنید و بمب های کنترلی را منفجر می کنید. با چکش خود ستون های یک ساختمان را در هم می کوبید و مشاهده می کنید که ساختمان چطور با خاک یکسان می شود.

 

تیرآهن های فرعی از هم باز می شوند و هر کدام به جهتی پرت شده و دیوارها همانطور که انتظار دارید، تخریب می شوند. اگر به دنبال یک بازی با قابلیت تخریب بالا هستید، چیزی بهتر از Red Faction پیدا نخواهید کرد. با وجود هیجان زیادی که تخریب های فوق العاده واقعی داشتند،

Red Faction قبلی دارای کمی مشکل هم بود. هدف های مراحل بازی (از هیجان نابود کردن تمام تشکیلات یک منطقه تا مراحل آزار دهنده ای که در آن ها باید پنج دقیقه بدون این که کسی را عصبانی کنید، رانندگی می کردید) متفاوت بودند. مبارزات علیه نیروهای EDF می توانست خیلی خطرناک شود. در دنباله Red Faction که Armageddon نام دارد، Volition به طور کلی بدنه اصلی بازی را تغییر داده و تمرکز اصلی روی اکشن بازی در محیط های جدید است. به جای یک محیط بزرگ با ترافیک و مناطق مختلف روی سطح مریخ، به نظر می رسد Armageddon سر راست تر و خطی تر شده است. شما یکی از نوادگان حزب مخالف Guerrilla هستید که نامتان داریوش میسون (Darius Mason) است. همانند الک میسون (Alec Mason) او یک چکش بزرگ دارد که می تواند با استفاده از آن همه چیز را تخریب کند.
او همچنین تعداد بیشماری اسلحه جدید خواهد داشت و طبق نمایش های بازی شما می توانید سلاح های Guerrilla را بسیار با جزئیات Upgrade کنید. این بار در Armageddon، سازنده بازی یعنی Volition دیگر مجبور نبوده روی ساخت تکنولوژی فیزیک بازی تمرکز کند. به جای آن، استودیو بیشتر به فکر ساخت قسمت اصلی بازی بوده، چون خیالشان از بابت تکنولوژی خود راحت بوده است. نحوه حرکت شخصیت ها و کنترل، بسیار شبیه به قبل است. شما می توانید چهار اسلحه با خود حمل کنید و مسافت کمی را بدوید و در نسخه کنسولی کمی هم قابلیت Lock-On خواهید داشت. Red Faction حداقل در بخش تک نفره خود فقط مربوط به Headshot کردن و تیراندازی نیست. بازی در مورد منفجر کردن است. اگر بتوانید یک Plasma Beam پیدا کنید، راحت می توانید هر مانعی را از سر راه بردارید. این اسلحه درشت هیکل، انرژی ذخیره شده قوی شلیک می کند که از همه چیز رد شده و هر چیزی را سر راه خود تخریب می کند. آیا دوست دارید برجی را روی چندین کانتینر حاوی مواد منفجره تخریب کنید؟ کافی است با Plasma Beam قسمت اصلی برج را ببرید و سپس شاهد سقوط آن باشید. اسلحه دیگری هم در بازی هست که Plasma Cannon نام دارد که پس از شارژ شدن به صورت بخار در آمده که با شلیک آن می توانید بیش از یک لایه را ببرید و با شلیک چندین تیر از این اسلحه، به طور کلی یک ساختمان را می توانید نابود کنید. مین های کنترلی هم دوباره بازگشته اند، ولی این بار یک Launcher هم برای شلیک دارند.

این بدین معنی است که دیگر لازم نیست در اطراف چرخیده و با دست خود مین ها را پرت کنید. می توانید عقب ایستاده و پس از شلیک آن ها، چاشنی را فعال کرده و شاهد یک انفجار عظیم باشید. البته کنترل این مین ها در فواصل نزدیک کار می کند. Rocket Launcherها هم دوباره بازگشته اند و تخریب بیشتری را به همراه دارند. اسلحه Nano Rifle از Guerrilla هم در این میان به چشم می خورد که اینبار خیلی سریع تر از قبل شده است. این اسلحه شبیه به سلاح های نیمه اتوماتیک است که با برخورد گلوله آن ها به هر چیزی آن را نابود می کنند. بازی با این اسلحه های خیلی سرگرم کننده است، ولی ترکیب قابلیت های جدید داریوش بسیار جذاب تر است. قابلیت جدیدی به نام Repair هم دارید که می توانید هر آنچه که تخریب کرده اید را دوباره از نو بسازید. پس اگر یک پلکان و یا نردبان را تخریب کنید، می توانید هر بار که خواستید، آن ها را دوباره به حالت اول بازگردانید. اگر هم متوجه شدید که تخریب یک ساختمان خیلی لذت بخش است، می توانید پس از تخریب کلی آن، دوباره آن را به حالت اول برگرداننده و از نو ساختمان را دوباره تخریب کنید. این موضوع تنوع و کاربرد بسیار بالایی دارد. مثلا می توانید وقتی سلامتی پایینی دارید، یک ساختمان خرابه را درست کنید و به داخل آن رفته و سنگر بگیرید تا دوباره سلامتی خود را بازگردانید. در نسخه قبل وقتی یک سوراخ در دیوار درست می کردید و به داخل می رفتید، آن سوراخ همچنان وجود داشت و دشمنان می توانستند یا از طریق آن شلیک کنند و یا به دنبال شما بیایند.

در Armageddon می توانید دیوار را پس از تخریب دوباره سازی کنید و پس از آمادگی دوباره دیوار را تخریب کرده و به نبرد بازگردید. بهترین اسلحه Magnet Gun نام دارد. این سلاح هیچ صدمه مستقیمی نمی زند، ولی با دو شلیک می توانید کارهای جالبی انجام دهید. با شلیک اول به یک جسم و شلیک دوم به جسم دیگر می توانید دو جسم را به هم وصل کنید. می توانید مواد منفجره به یک ساختمان و یا ماشین و حتی دشمن وصل کنید. با این اسلحه می توانید دشمن را به سقف بکوبید و یا کف یک ساختمان که دشمن روی آن ایستاده را بردارید و یا دو ساختمان را کلا به هم بکوبید. هر وسیله ای را در این بازی می توانید به هم وصل کنید (البته به غیر از سنگ های اصلی محیط) تنوع کار با این اسلحه بسیار بالا است. چیزی که هنوز ما را دو دل می کند، ساختار کلی بازی است. چرخیدن در محیط و منفجر کردن هر چیزی در اطراف، خیلی جذاب است، ولی نمی توان در مورد کلیت آن فعلا نظری داد. همچنین Jetpack در بخش تک نفره وجود ندارد و فقط در قسمت چندنفره می توانید از آن استفاده کنید. البته Volition هنوز در مورد بخش چندنفره صحبت نکرده، پس نمی توان نظر قطعی راجع به نبود Jetpackها در بخش تک نفره داد. خوشبختانه مبارزات خیلی هیجانی تر از قبل هستند و موجودات فضایی موجود در مریخ چالش بیشتری در مبارزات به همراه دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 53511
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 53511
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید